Cliëntondersteuning

Onafhankelijke cliëntondersteuning wordt door de gemeente aan alle burgers van Twenterand aangeboden.

Naast informatie en advies van het Zorginformatie●punt en de Welzijnsconsulent kan er nog andere ondersteuning nodig zijn. Consulenten van MEE IJsseloevers zijn hiervoor aanwezig bij de Zorginformatie●punten.

Een gesprek met de gemeente of een (zorg)organisatie kan lastig zijn. Bijvoorbeeld omdat u niet weet wat u moet vragen. Of omdat het ingewikkeld is. Vraag dan MEE IJsseloevers om hulp. De medewerkers van MEE IJsseloevers denken met u mee en helpen u totdat u zelf weer verder kunt. De hulp is gratis en de medewerkers kijken naar wat voor u het beste is.

MEE IJsseloevers kan u met allerlei verschillende vragen helpen, bijvoorbeeld:


  • Iemand met een verstandelijke of fysieke beperking wil graag wat meer contact met mensen in de buurt
  • Onafhankelijk advies over de zorg die u krijgt
  • Het inzichtelijk maken van uw financiële situatie
  • MEE IJsseloevers kan met u mee gaan naar het keukentafelgesprek om vanuit uw belang mee te luisteren en vragen te stellen
  • Hulp bij het vinden van passend onderwijs en/of werk
  • Informatie en advies bij vragen over opvoeding
  • Het regelen van vervoer naar bijvoorbeeld school of werk
  • Vragen over het wel of niet hebben van een kinderwens
  • Ondersteuning bij het aanvragen van een indicatie voor de Wet langdurige zorg (Wlz)

Dit zijn slechts een aantal voorbeeldvragen. Ook als u andere vragen heeft kunt u contact opnemen met MEE IJsseloevers.

Iedereen in de gemeente Twenterand kan zelf MEE IJsseloevers bellen. U hoeft niet aan de gemeente te vragen of u hulp van MEE kunt krijgen. Op woensdag en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur houden Gerrit Holstege, Leana Hendriksen en Nicole Hendriks van MEE IJsseloevers inloopspreekuur bij een van de Zorginformatie●punten.